Monday, January 24, 2011

Salam Perkenalan

Hai semua,

Hari ni hari pertama blog Cerita Seribu 1 Malam (CSSM) ni di bangunkan. Tujuan aku menulis di blog ni adalah untuk hiburan semata-mata. Aku bercadang nak memaparkan seribu satu cerita seram, aneh dan misteri di blog ni sebagai koleksi sebab aku memang takjub sangat dengan alam ghaib dan mistik ni. Aku rasa seolah-olah ada satu dunia lain yang penuh dengan keajaiban yang perlu aku terokai. Sebab tu aku suka sangat tengok cerita-cerita berunsur seram dan 'magical'. Yang paling aku suka cerita bersiri 'The Charmed' 'Ghost Whisperer' 'Merlin' 'Super Natural' 'Drop Dead Diva' 'Harry Potter' dan banyak lagilah. Kalau aku nak senaraikan kat sini nanti post ni jadi ruang iklan untuk promosi cerita seramlah pulak kan? Aku bukan ajer suka cerita hantu/seram/misteri 'Mat Saleh', tapi semua bangsa punya cerita pun aku suka asalkan seram dan misteri. Tak kisahlah bahasa apa pun semua aku tengok. Dari 'Mat Saleh' sampailah ke Indon, Cina, Tamil, Hindi, Thailand ... wak emah apa sajalah asalkan ada subtitle.

Bagi sesiapa yang kuat berangan macam aku ni jugak dan nak berkongsi cerita seram dan misteri yang menarik, silalah post kan di blog ni. Cuma kalau boleh janganlah menggunakan nama sebenar dan cerita tu pula janganlah mengandungi unsur-unsur yang sensitif seperti isu agama, politik, perkauman dan sebagainyalah. Aku harap korang fahamlah kan. Bukan apa... tujuan asal aku bangunkan blog ni pun hanyalah untuk me'release'kan stress dan menurutkan hobi aku jer bukannya nak bermusuhan dengan sesiapa jauh sekali nak menyusahkan hidup orang lain termasuklah hidup aku sendiri.

Hari ni aku belum nak paparkan apa-apa cerita seram lagi sebab aku dah penat dan tak sihat lah pulak. Baru berkobar-kobar nak menulis sekali asyik bersin aje. Haiz... ade je masalah. Tapi aku rasalah kan, mungkin ada misteri disebalik bersin aku ni. Tadi ok jer. Bila aku dah dapat idea nak bangunkan blog ni tiba-tiba aku rasa seram sejuk, macam nak demam dan bersin-bersin. Hmmmm.... mungkin dah ada 'follower' di alam ghaib kot. Entahlah. Tapi apa-apa hal, tunggulah kemunculan cerita seram dan misteri aku yang pertama nanti k?

Till then.


Amin Affandi

No comments:

Post a Comment